Beestenboel deel 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Rebel - WaarBenJij.nu Beestenboel deel 2 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Rebel - WaarBenJij.nu

Beestenboel deel 2

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 April 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

De inhaalslag is begonnen! Van vrij weinig activiteiten plannen en uiteindelijk niet doen zijn we nu naar veel activiteiten plannen en wel doen gegaan.
Zo begon onze planning met een tripje naar Addo (wat ik als verjaardagskadotje van Anita heb gehad). Na ‘s morgens de meest irritante mensen te hebben volgepropt met een ontbijtje...want echt het waren een stelletje zeikerds! Twee uur later op komen dagen, warme melk willen hebben, eisen dat je brood voor ze roostert...en zo kan ik nog wel een A4tje doorgaan. Anyway...toen ze ein de lijk vertrokken (uiteraard met veel bombarie) konden we onze trip beginnen.
Addo is een game reserve met voornamelijk olifanten en heeft een grootte van Friesland, Drente en Groningen bij elkaar. Enorm groot dus! Naast olifanten is ook de rest van de big 5 te zien...(leeuw, zebra, neushoorn en buffel). Van deze big five hebben we er helaas maar twee gezien, maar kregen er wel een olifanten ervaring voor terug. Al meteen in het begin reden we recht op een olifanten familie af die ongeveer een meter van onze bus passeerde. Wat zijn die beesten enoooorm groot! Heel even kneep ik m...maar zodra je merkt dat ze vrij harmless zijn is die spanning er al gauw weer af. We hebben bij elkaar drie grote olifanten families van heel dichtbij mogen zien wat opzich vrij bijzonder is omdat je door de grote van het park soms weinig tot geen olifant ziet.
We vervolgden onze reis verder en reden door naar Seaview Lion Park. Dit park stelt vrij weinig voor als je eerst naar Addo bent geweest, maar ik moest en zou in een kooi met leeuwen gaan... Naja leeuwen...leeuwen...das is natuurlijk iets te veel van t goeie ;) Het waren 5 maanden oude welpjes. Heel schattig, maar wel met (nu al) enorme klauwen. Ook top dat we net voor “dinnertime” het park in gingen waardoor ik al bang gemaakt werd dat ze agressief en wild konden zijn... Naja...als je in een kooi met haaien gaat moet je natuurlijk al een voorgerechtje hebben gehad..;) Dus trok ik ipv mn slippers mn stoute schoenen aan en ben de kooi in gegaan. Super leuke ervaring...dus volgende week hopelijk weer...maar dan niet meer rond voedertijd, want ze maakten geluiden alsof ze me op wilden vreten :S
Na zo’n dag als deze konden we wel wat ontspanning gebruiken...en de facials met massages werden voor zaterdag geboekt. Mensen...ik heb nog nooit zo’n goede facial gehad! Alles erop en eraan; hoofdmassage, nek/schouder massage, gezichtsanalyse, gezichtsbehandeling en alles wat er nog bij hoort en ik vergeten ben voor maar liefst (en nee dit is geen grapje) 25 euries!!! Daar lig je dan 1.5 uur op een heerlijke stoel...Geweldig... dus volgende week weer! :)
Na de massages kwamen Daisy en Lisette ons weer opzoeken en hebben we heerlijk bij the Mexican gegeten. Uiteraard weer een enorm foute “men’s portion” besteld waardoor iedereen maar een half enchiladatje had gegeten en er nog 2 op t bord lagen ;)
Toen de buikjes vol waren hebben we onze reis voortgezet (reis=oversteken van de straat) naar Sovereign om een potje te poolen. Vergeleken met mijn vorige poolervaring was ik MASTERLIJK goed! Daarom ook eindelijk is wat potjes gewonnen...so be prepared! ;)
De super leuke avond met de meiden eindigde in the Beachfront waar we met Shane, Nolan en ouders van het kleine jochie (en das heel apart om te zien) onze dancemoves loslieten...
De volgende dag openden we met een overheerlijke picknick in de achtertuin waarna we met de twee andere meiden uit J-Bay gingen paardrijden. En wat was DAT lang geleden!! Ik had natuurlijk nooit moeten zeggen dat ik t al kon, want ik werd meteen op speady gonzalez gezet. Na een aantal angstige momenten in het begin omdat “meneer het paard” gewoon niet wilde stoppen en stilstaan, kwamen we aan in het meest mooie gebied waar ik ooit in mijn leven heb gereden! Een uitgestrekt strand met enorme duinen die tot in de oneindigheid doorgingen. Wat was dit geweldig! Mijn “Speady” had een ernstige afwijking naar de zee toe waardoor ik als een verzopen kat weer terug kwam. Hoe mijn telefoon dit gegallopeer door het water overleefd heeft is me nog steeds een raadsel.
Na deze geweldige dag af te hebben gesloten met een lekkere pizza zijn we met veel spierpijn en nog steeds een “paard” tussen onze benen het bed in gerolt (dit laatste letterlijk inderdaad ;))
Vandaag is onze “werkweek” weer begonnen en zijn we weer “hard” aan die arbeit. Al onze stageverslagen liggen al klaar en bijna ingebonden...want het zit er alweer op over twee weekjes. Raar idee om weer terug te gaan...maar heb jullie genoeg gemist in deze twee maanden! We keep in touch!

Liefs Laura

  • 16 April 2007 - 13:01

    Wendy:

    Lautje, je moet n boek gaan schrijven... je verhaaltjes zijn echt mooi!! Snap dat je daar nog heeeel lang kan blijven, maar wij missen jou ook... dus geniet nog maar even van je rust daar hihi;)
    Xx

  • 16 April 2007 - 13:34

    Nadine:

    DE PIJN!!!!! DE PIJN!!!!

    XXX

  • 18 April 2007 - 11:57

    Michiel:

    Wat een prachtige verhalen heb je Laura!
    Erg leuk ik ben weer helemaal bij, en zag ik zelf ook nog in je verhalen voor kom wat een eer!
    Wanneer kan ik je weer in havava bewonderen?
    Veel plezier nog kus.

  • 20 April 2007 - 19:32

    Anne-Marie + Lisanne:

    Hé welpje!
    Het is nu errug druk op de vrijdag bij van dalen , we hebben even een klein minuutje om te schrijven...ahum...;-) Maar het klinkt weer allemaal heel spannend met olifanten en leeuwen. Maar wij hebben hier hele grote muggen hoor!Krijg je bulten van....Die beestenboel van jou is er niks bij!
    Wat voor paard had jij tussen je benen?Misschien meer oefenen met dingen ertussen dat je geen pijn meer hebt...;-) Pluk wat leuke negers uit die barretjes en het komt wel goed..hihi
    Nou kleine meid op je kinderfiets, wij gaan ff schoonmaken hier (heel spannend en heftig!!) en we zien je snel weer!!
    Veel liefs van de vrijdagavondploeg
    SSMMAAAAAAAKKKKKK!!!SLURP, LIK, LEBBER, KWIJL!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 10680

Voorgaande reizen:

14 Februari 2007 - 15 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: