Cinsa en het geheim van de Smurkels - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Rebel - WaarBenJij.nu Cinsa en het geheim van de Smurkels - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Rebel - WaarBenJij.nu

Cinsa en het geheim van de Smurkels

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 April 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar was dan eindelijk het langverwachte weekendje naar Cinsaaaaa...! Daan kwam ons met kater en al ophalen in J-Bay en we vertrokken met 8 auto's richting de Wild Coast. Na een lange zit (5 uur) en een boete van 400 rand, kwamen we aan in de beste backpackers van heel Zuid Afrika. Ik omschrijf: een geweldig oord, met witte stranden, super uitzicht, leuke activiteiten en mooie dorms.
Voor de eerste avond stond er een braai op het menu, waarbij het een verassing was wat je naar binnen werkte aangezien er alleen manenschijn was die onze bordjes verlichtte. Dit resulteerde in mijn geval in een halfvolle (of lege) maag...waarbij jullie allemaal wel een idee hebben hoe de springbokjes en rosetjes zijn gevallen ;)
Enorm gedanst, geshot en gefeest in de “campingkroeg”...en tollent gingen we ons bedje in...Op naar de volgende dag! Deze dag bestond uit een heerlijk dagje strand (type wit en oneindig) omdat alle activiteiten volgeboekt zaten (beeeeetjejammer). De mannen waren flink bezig met hengelen...maar sloegen niks aan de haak (wat voor de meesten ook doorwerkte in het verdere verloop van de avond;)). Het diner bestond dus niet uit een overheerlijke grote vis, maar uit een Xkosa maaltijd waar ik bij voorbaat eigenlijk al mijn neus voor ophaal:S. Mensen...dit is echt NIET te (vr)eten! Bah bah bah...en wederom verliet ik de tafel (of in ons geval: de zithoek omdat wij fashionabely late waren) met een halflege maag!
We kwamen aan bij het huis waar Martijn, Ellen en de mannen sliepen en maakten ons op voor een potje Kingze. Wat een geweldig spel is dat!! Vooral als je als regel stelt niet meer “ja” te mogen zeggen en je telkens moet drinken als je dit wel doet...Dit zorgt voor enorm leuke momenten...Na het spel af te hebben gesloten met de straf at die wederom (en hoe kan t ook anders) voor mij bleek te zijn, moesten we haast maken naar de kroeg die bij aankomst gewoon GESLOTEN bleek te zijn!!!
Maargoed...er is natuurlijk altijd wel een alternatief...en Martijn stelde voor over het strand naar andere kroegjes te lopen. Op DAT moment was het eb...maar de vraag was natuurlijk hoe we weer terug zouden komen als het vloed zou worden...Uiteraard werd hier natuurlijk niet over nagedacht en we vertrokken richting strand. Na een wandeling van 20 minuten arriveerden we wederom voor een GESLOTEN deur...On ge love loos (he lies;)) en we moesten weeeeeer 20 minuten lopen om dan maar alle drank bij het zwembad op te drinken. Hier kwamen de foute spelletjes natuurlijk weer boven tafel waarbij er WEER gedronken moest worden.
Het lijkt nu alsof er alleen maar gedronken is...(dat was natuurlijk ook zo) maaaarrrrr er werden ook evolutie theorien geboren zoals die van de Smurkels. De smurkels zijn mannetjes in de vorm van smurfen die witte mutsjes dragen om hun snorkels te verbergen...Het is altijd jammer om een grap uit te leggen en dat ga ik ook zeker niet doen...maar wat ik wel kan zeggen is dat iedereen die aan deze tafel zat een uur lang geschatert heeft van het lachen! De theorie was overigens afkomstig van Jochem die meerdere theorien en tekenfilm/serie fragmenten op tafel gooide...Wat een gozer!
De terugreis duurde dan ook zeer kort, gezien het feit wij wederom bij Daan en Jochem in de auto zaten en de theorien zich herhaalde en aangevult werden. Wat een TOP weekend!

Liefs Laura

  • 04 April 2007 - 16:11

    Selien:

    gefeliciteeeeeeerd met je verjaardag lieveee zuss!

  • 04 April 2007 - 18:17

    Mook:

    Gefeliciteerd lieve lau met je verjaardag! Weer een jaartje ouder en wijzer (nou ja..) Je hebt het onwijs naar je zin zo te lezen! Suppeerrrrr Maar dat atten steeds, mmmmmmmmmm
    Tot gauw in Nederland en dan hebben we de 26e feest!
    Dikke knuffel mook

  • 04 April 2007 - 19:58

    Caroline :

    Hoi Laura,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een gezellige dag hebt (gehad).

    Groetjes Caroline

  • 04 April 2007 - 21:39

    Pat La En Affelon:

    He lieve bijna schoonzus van me!!

    nog ff op de valreep een berichtje uit het verre Almere om je te feliciteren met je verjaardag!!3 hoeraatjes voor jou...HOERA!!HOERA!!HOERA!!Gewoon in 1 klap helemaal volwassen (lol). Drink er 1 van ons!!

    Dikke Knuffel van Pat La en een hele dikke kus van Affelon

  • 04 April 2007 - 21:57

    Laura Rebel:

    Lieve Laura,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Volgens de oude norm hoor je nu echt bij de club.Laat ze maar meteen een poeppie ruiken. Weten ze waar ze aan toe zijn. Veel plezier en geniet ervan.

    Ik heb jouw bericht gelezen, inderdaad dit was een top weekend. Het leven bestaat niet alleen uit werken. Ik hou nog een borrel van je tegoed.

    Liefs Bert rebel

  • 05 April 2007 - 08:59

    Ilse:

    Heey Lau alsnog van Harte!!!! Heb je een leuke verjaardag gehad? Geniet nog even daar, klinkt helemaal super al die verhalen!
    Liefs Ilse

  • 05 April 2007 - 09:53

    Pauline:

    Hoi Laura
    Beetje laat maar alnog gefeliciteerd met je verjaardag Ik hoop (maar dat is aan jou wel besteed)dat je er een leuke dag (avond) van gemaakt hebt.Veel plezier nog geniet er maar van voordat je het weet ben je weer thuis.Time flyes when you have fun
    groetjes

  • 06 April 2007 - 20:51

    Stefan:

    Hey QT!!

    Gefeliciteerd met je verjaardag he!! Aangezien ik ook op de rand van volwassendom sta, en dat in t buitenland moet vieren kan ik me een beetje indenken hoe dat gevoeld moet hebben. Uiteraard heb ik geen parelwitte stranden maar ja je moet roeien met de riemen die je hebt. Btw als je terug komt moet je echt wat met die schrijversskills doen... damn girl... impressive stuff!! Owjah ik spreek de hele dag alleen maar engels dus als mijn spelling niet klopt dan moet je me dat maar vergeven.

    KISS

    Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10687

Voorgaande reizen:

14 Februari 2007 - 15 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: