"Typisch Laura en Nadine" - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Rebel - WaarBenJij.nu "Typisch Laura en Nadine" - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Rebel - WaarBenJij.nu

"Typisch Laura en Nadine"

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 Februari 2007 | Zuid-Afrika, Pretoria

"Alsof 't niets is" waren de vorige keer mijn laatste woorden en dat was het zeker niet!
Laten we beginnen met de vlucht...(of liever gezegd: wat er vooraf ging aan de vlucht;)) Bij het inchecken hadden wij maar liefst 40 kilo aan overgewicht (tjsa je bent een vrouw en je hebt nou eenmaal 5 paar schoenen en op zn minst 4 verschillende bikini's nodig)...6 euro per kilo betalen valt dan best mee...Maar als je vervolgens hoort dat dat alleen van Amsterdam naar Londen is en je van Londen naar Port ELisabeth (de hele reis dus) een bedrag van 52 EURO PER KILO neer moet leggen maak je snel je koffer open!
Zo gezegd zo gedaan...en de reis kon beginnen.

Na een paar onweerstormen getrotseert te hebben tijdens de vlucht, kwamen we aan in Port Elisabeht (PE) en werden we opgehaald door Daan (stagiair van Khaya) die ons later naar het "resort" in Addo zou brengen...We zetten de reis verder per auto.

Na een korte tour door PE en de nodige "sterke verhalen" van Mr. Dean (Daan) over stagiaires die in de meest bizarre plekken terecht kwamen reden we via de snelweg door naar Addo...De snelweg veranderde al snel in een onverharde weg die bij iedere nieuwe haarspeltbocht smaller en smaller werd. Ook werd het ravijn steeds dieper en dieper...
Na welgeteld 1.5 uur in de auto te hebben gezeten kwamen we dan ein-de-lijk aan op de plek van bestemming. Maar dit was niet het paradijs van de foto's (waar photoshop al niet goed voor is;)) We konden alletwee maar aan 1 ding denken: "Hoe komen we hier zo snel mogelijk weg?!"
Ik zal een korte omschrijving geven van wat wij aantroffen:
1.oud gebouw met weinig tot geen gasten
2.er was een zwembad waar staff geen gebruik van mocht maken
3.het "pendelbusje" was de eigenaar zelf (dus geen tripjes naar de bewoonde wereld, want echt mensen...er was zelfs geen tankstation in de buurt)
4.er lagen dode mensen begraven achter de trouwkapel (ik heb t niet zo op geesten)
5.alleen bereik (telefoon) bij het zwembad
Oftewel Dean had er een nieuw sterk verhaal bij!

Na veel heen en weer gebel en onze reddende engel Dean hebben we dezelfde avond nog te horen gekregen dat we naar een nieuwe stage plaats mochten in Jeffrey's Bay. De eigenaar van het hotel in Addo vatte het hele verhaal godzijdank goed op. Zo goed zelfs dat we mochten ontbijten en hij ons uitzwaaide...(hoe bizar!)

Eind goed al goed...nou ja "goed"...? We konden dus nog niet terecht in het huisje waar we de komende 3 maanden zouden verblijven omdat onze voorganger Jochem (die een nog grotere ouwehoer is dan Lies en ik samen;)) er "goed in geleefd had"...vandaar dat we nu vier dagen in een BAGPACKERS achtig iets zitten...omringt door allerlei "surfdudes", want Jeffrey's Bay is een surfstad.
We slapen nu dus in een houten huisje met zinken dakplaten...maar met een geweldig uitzicht EN aan het strand!
Onze stage begint maandag, waarbij we in een guesthouse en bij een touroperator gaan werken. Het bedrijf wordt gerunt door een Nederlandse vrouw die een geweldig mooi guesthouse heeft (met binnenzwembad en enorm mooie kamers) waar wij in dit geval dus wel gebruik van mogen maken.

Dus ik zou zeggen: kom allemaal maar langs!!

Vanavond gaan we onszelf even goed verwelkomen in Jeffrey's Bay en even een weekendje bijkomen van deze tripp (bedenk: we zijn er pas 2 dagen en hebben er nu al een wereldreis opzitten)
Bij deze wil ik gaan afsluiten omdat we er achter zijn gekomen geen handoeken te hebben voor ons verblijf tussen de bagpackers, dus dat wordt moeilijk douchen de aankomende 4 dagen ;)
Jullie berichtjes zijn allemaal top! Op de nieuwe stageplek heb ik ook beschikking tot het internet dus ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Laura

PS: bedankt voor al jullie leuke en grappige cadeautjes, ik heb me in sommige gevallen rot gelachen!

  • 16 Februari 2007 - 15:04

    Lies:

    JAAAAA!!!!! Nu ben ik wel de eerste!

    Nou platvoet, wat n spannend avontuur!Heb je nou wel schoenen en bikini's enzo?Of moet je in je blote kont bij die vrouw zwemmen?Ook leuk...
    En die surfdudes?Zit daar nix appetijtelijks tussen? Kunnen ze je 'leren surfen' hihi. Maar je hebt mijn cadeautje ook maar opengescheurd van nieuwsgierigheid? Nou mag hoor! Laat ff weten als je nieuwe nummer werkt enzo!
    dikke vette smakkerd!

  • 16 Februari 2007 - 15:06

    Michiel:

    Wat een cool verhaal zeg ik wist niet eens dat je weg ging! Heel veel plezier daar en in neem er eentje op je achter de bar.

  • 16 Februari 2007 - 15:07

    Lies Deel2:

    Oh en dat overgewicht..had je dat laatste bittergarnituurtje maar ni moeten nemen he?!haha :-) ;-)

  • 16 Februari 2007 - 15:08

    Anneke:

    Hey Laura
    Nou ik begrijp dat jullie het uiteindelijk toch wel getroffen hebben.
    Het verslag van de eerste "verblijfplaats" was inderdaad om kippenvel van te krijgen....maar nu dan tussen de surf dudes aan het strand....mwah, ik kan me slechtere plekken dromen.
    Nu maar even lekker genieten en werken aan je kleurtje.
    Heb jouw gegevens doorgegeven aan de "Raadgevers" en twijfelde over Kalee ( heb dat dus maar niet gedaan).Gisterenavond gewerkt met Annemarie wat erg gezellig was....hoe dat volgende week is met Barbara.....wordt vervolgd.

    P.S. Al enig idee hoe het eten daar is ???? of moet ik nu echt gaan "Sonja Bakkeren" om jou bij te houden?

  • 16 Februari 2007 - 15:39

    Tamara:

    Lieve Lau!!

    Het avontuur begint goed!! En je bent er dus op vooruit gegaan ook!! Wat goed dat het geen probleem was om weg te gaan en wat anders te zoeken.

    Samen 40 kilo overgewicht.. Je hebt vast mijn record met vele kilo's overwonnen :) en jij maar zeggen dat het allemaal wel zou passen!

    Maak snel foto's en laat ze aan ons zien.. Zo kunnen we ook een beetje van je mooie uitzicht genieten..

    Heel veel plezier, rust nu lekker uit en ik zie graag je volgende bericht tegemoet!

    Dikke kus en knuffel!

  • 16 Februari 2007 - 21:14

    Eva:

    Nou typisch Laura weer inderdaad!
    Ik vertelde aan Ricardo dat je 40 kilo aan overgewicht had.. ik je nog verdedigen... dat had geen zin... hij begreep er niks van haha! Geweldige actie weer, daar heten we Rebel voor vind je niet?
    Maar goed dat je weer weg bent bij de eerste verblijfplaats, die vergeet je ook nooit meer!
    Ik wens je dan ook een geweldige tijd in het guesthouse..(doe maar chic) en wie weet vlieg ik gauw een keer langs!
    Een dikke koes ook van Ricardo, Daniel en Myrna
    We love you!
    cuidate preciosa

    ps: werkt je mobiele nummer al?

  • 16 Februari 2007 - 21:33

    Ricardito:

    Enjoy it!!! DO not do the things I would not do (or do???) Regards from Madrid.
    Ricardo.

    p.s.: Nice to know you will be able to buy even more clothes for the way back!

  • 16 Februari 2007 - 22:04

    Leen:

    Hé Laura, 't wordt later dus dan worden alle Rebellen wakker.. Véél plezier daar lekker bruin worden en mooie jongens versieren.. moet voor jou geen probleem zijn.
    Zeg 40 kg dat valt me best mee .. maar weet je volgens mij is alles daar zo goedkoop, dat je met 80 kg overgewicht weer naar thuis mag.. je hoeft alleen maar zo'n mooie bruine man diep in zijn ogen te kijken en floep daar ga je langs hem heen het vliegtuig in.
    Zeg wordt er ook nog wat gedaan daar? volgens mij was het een stage..of zo.
    Sla je wel een rijke stinkerd aan de haak, als hij oud genoeg is valt hij na een heftige dans vast om en dan heb je het rijk alleen.
    Kijk lekker om je heen en geniet ervan.
    Oh ja met een gordijn kun je je ook afdrogen..
    Veel plezier.
    Leen ( ome)

  • 17 Februari 2007 - 02:35

    Vdpol:

    uhm ja.. ik hoor het alweer:P jij vermaakt je wel daar he haha nouja ik heb net me eerste nacht carnaval erop zitten... dus dat heeft geen uitleg meer nodig toch haha.. voor de rest heb ik nog steeds 2 bioscoopkaartjes hier liggen ik weet ook niet verder maargoed..:P haha veel plezier daar en tot ooit maar weer toch.. kusjes xxxx vdpol (is gek):P

  • 17 Februari 2007 - 14:16

    Rein, V. Ren En Rein:

    Ha Laura,

    Je kan maar beter squashdudes hebben.....toch ?
    Die surfdudes zijn waarschijnlijk toch allemaal homo....(heb jij niks an !). Heel veel succes daar en niet te hard werken hè.
    Zoals je ziet we blijven je volgen.

    Gr.
    Rainier

    PS .....enne niet teveel grote negers versieren hè !


  • 18 Februari 2007 - 15:51

    Sascha:

    Oh heerlijk jullie 2! Ik ben zeer benieuwd naar jullie nieuwe plekje. Lekker genieten! Kus

  • 19 Februari 2007 - 09:14

    Bianca:

    Hé Wortel,
    Wat een belevenissen meteen aan het begin van je stage, maar ja, heb je zelf meteen ook wat "sterke" verhalen.
    Veel plezier en werkse op je eerste stagedag.
    Liefs, Biet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 10727

Voorgaande reizen:

14 Februari 2007 - 15 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: